10 درصد تخفیف اولین خرید بنر موبایل

چگونه از لباس های چرم نگهداری کنیم ؟

نگهداری از لباس های چرم

چرم در حالت کلی به دو نوع چرم سبک و سنگین دسته بندی می شوند : چرم سبک ، چرمی است که از پوست گوسفند ، بز و مانند آن به دست می آید. چرم سنگین چرمی است که از پوست گاو ، گاومیش ، شتر و امثال آن به دست می آید. افراد برای پوشیدن لباس عالایق و سلیقه های متفاوتی دارند ولی با وجود همه تفاوت آن چه می تواند در کمد لباس همه افراد پیدا شود لباس چرم است که دارای طرفداران بسیاری است لباس چرم علی رغم پرطرفدار بودن محصولی گران قیمت است همچنین دارای استحکام ، ماندگاری باالای است بنابراین برای اینکه آن ها همانند روز اول زیبا بمانند برای نگهداری آن ها رعایت نکاتی الزم است. ما در ادامه این مطلب این نکات را بررسی می کنیم تا از لباس های چرم خود به خوبی محافظت کنید.

1 .یکی از عامل های خراب شدن چرم نشستن گرد و غبار و گرد خاک بر روی آن است پس برای جلوگیری از خراب شدن لباس های چرم تان همیشه آن ها را گرد گیری کنید.

2 .برای تمیز کردن ماده ای که روی لباس چرم شما ریخته شده است سعی نکنید آن را با دستمال خشک پاک کنید چون لباس چرم تمیز نمی شود و باید با استفاده از کف صابون و یک اسفنج آن را تمیز کنید و بعد از تمیز کردن برای خشک کردن آن از یک دستمال خشک استفاده کنید.

3 .بعضی از لکه های سنگین که به چرم وارد می شوند تلاش بیش از حد برای پاک کردن آن باعث آسیب وارد شدن به چرم می شود پس در این مواقع از این طریق اقدام به پاکیزگی نکنید.

4.برای براق شدن و ماندگاری بیشتر چرم می توانید به مدت چند ماه یک بار از واکس چرم استفاده کنید که در فروشگاه های محصول های چرمی موجود می باشد. از واکس معمولی استفاده نکنید زیرا در طولانی مدت باعث خورده شدن سطح چرم می شود.

5 .قرار گرفتن چرم در محیط مرطوب باعث می شود که چرم کپک بزند پس از گذاشتن چرم در جایی که مرطوب است و یا قرار دادن آن در لفاف پلاستیکی خودداری کنید چون اگر چرم مرطوب باشد و در لفاف پلاستیکی نگه داری شود باعث می شود که چرم خشک نشود.

6.اگر میخواهید از واکس چرم برای چرم خود استفاده کنید بهترین زمان واکسن کردن آن ها در شب است و باید در یک محیط بسته نگه داشت شود تا خوب خشک شود زیرا اگر چرمی را که تازه واکس زده اید و واکسن هنوز جذب لایه های آن نشده است در طول روز با سرعت گرد و غبار موجود در محیط را به خود جذب می کند که این باعث آسیب رساندن به چرم می شود و براقی آن را نیز از بین می برد.

7.استفاده از عطر ، ادکلن و یا اسپری بر روی چرب ممکن است باعث خراب شدن آن شود پس از زدن عطر ، ادکلن و یا اسپری بر روی چرم خودداری کنید.

8.از قرار دادن چرم در آفتاب به مدت طولانی خودداری کنید زیرا اگر چرم در طولای مدت در جلوی آفتاب باقی بماند باعث آسیب وارد شدن به چرم می شود.

9.از چرم خود در مقابل آب نگهداری کنید برای اینکه چرم شما در مقابل آب آسیب نبینید و نرمی ، زیبایی و تمیزی لباس های چرم از بین نرود از محصولات ضد آب می توانید استفاده کنید. همچنین برای ماندگاری بیش تر چرم خود از پوشیدن چرم در روزهایی که باران می بارد خودداری کنید.

10 .درخشنده بودن بافت لباس چرم باعث جذابیت لباس چرم شده است که این درخشندگی به مرور زمان کم می شود برای اینکه به چرم خود درخشندگی ببخشید می توانید از براق کننده مخصوص چرم استفاده کنید البته در استفاده از براق کننده باید حد اعتدال را رعایت کرد چرا که اگر بیش از اندازه از آن استفاده کنیم موجب میشود که چرم رنگ خود را از دست بدهد ، و خشک و تکه تکه شود.

11 .وازلین یک نرم کننده برای چرم است و برای چرم دارای مزایای خوبی است از جمله از بروز خشکی ، ترک خوردن و خط افتادن بر روی چرم جلوگیری می کند ، از جهت آن که بی رنگ است بر روی رنگ چرم تاثیری نخواهد داشت و همچنین بعضی واکس ها که بوی آزار دهنده دارند با استفاده از وازلین می توانید از بوی آزار دهنده رهایی یابید. همچنین مقرون به صرفه و با قیمت مناسب در دسترس است و همچنین با استفاده از آن نرمی و براقی را به چرم خود هدیه ببخشید.

12 .روغن زیتون چرم شما را نرم و انعطاف پذیر می کند. برای اینکه با استفاده از روغن زیتون درخشندگی را به چرم خود ببخشید چند قطره از روغن زیتون را روی یک پارچه که تمیز است و پرز ندارد بریزید و بر روی چرم خود به آرامی و ملایمت پخش کنید.


• نحوه ی شستشو ی کت چرم :


برای این که کت چرم خود را بشویید با استفاده از آب و صابون محلول نرمی درست کنید سپس مقدار کمی آب گرم و یک قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی به محلول آب و صابون خود اضافه کنید با شستشوی چرم خود با استفاده از این محلول ، چرم دچار رنگ و رو رفتگی نمی شود چرم ها به دلیل اینکه زود خراش می دارند در انتخاب پارچه برای تمیز کردن آن دقت کنید و یک پارچه نرم انتخاب کنید بعد از اینکه اسفنج یا پارچه به محلول آغشته کردیم باید به طور کامل آن را آبگیری کنیم و فقط رطوبت داشته باشد. فقط این نکته را فراموش نکنید که اسفنج خیس به چرم آسیب خواهد زد.
پس از آنکه اسفنج کشیدم و لکه های بر روی کت چرم را حذف کردید باید با یک دستمال نرم و خشک سطح کت را تمیز کنید و تا پاک شدن کامل این فرایند را انجام دهید. برای شستن چرم باید به این نکته توجه داشته باشید که آن را نباید به طور کامل در آب غوطه ور کرد.


نکات تکمیلی و کلی در مورد نگهداری از لباس های چرمی :


• در انتخاب و هنگام خرید لباس باید به این نکته توجه داشته باشید که لباس سایز یعنی با اندازه تن شما متناسب باشد چرا که در صورتی که لباس چرم سایز مان نباشد یعنی کوچک یا بزرگ باشد باعث می شود در طولانی مدت که لباس شکل و فرم ظاهری اولیه را از دست دهد. در صورتی که از لباس چرم استفاده نمی کنید بهتر است نگهداری آن به این گونه باشد که آن را بر روی چوب لباسی آویزان کنید و روی آن کاور بکشید و همچنین از نگهداری آن در محل مرطوب وآفتابی خودداری کنید. در صورتی که لباس چرم شما خیس مرطوب است نباید در کمد گذاشته شود. در پایین چند نکته دیگر هم ذکر شده است که باید به آنها توجه کنید .
• چرم خود را از اشیای تیز و برنده محافظت کنید.
• برای مراقبت از چرم از گیره لباس استفاده نکنید.
• از قرار دادن چرم در پارچه پلاستیکی و قرار دادن بر روی آن خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

فروش ویژه:
ورود و ثبت نام
برای ادامه شماره موبایل را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
منو
فروشگاه
0 موارد سبد خرید