10 درصد تخفیف اولین خرید بنر موبایل

دلیل عرق کردن پا و معرفی چند راه پیشگیری آن

دلایل عرق کردن پا | الوند استوک
در فصول گرم سال تعریق تمامی اعضای بدن از جمله پاها به نسبت فصول دیگر سال بیش تر است اما اگر این تعریق زیاد باشد میتواند فرد را اذیت و دچار حالت شرم کند.
افرادی که پاهای آن ها بیش از حد عرق می کند دچار هیپر هیدروز هستند. غدد پاهای افرادی که به این بیماری مبتلا هستند بیش از حد عرق تولید کرده که این تعریق بیش از حد امری ناخوشایند است.
تعریق زیاد پاها به چند علت است که درمان هم دارد و در ادامه این مطلب به آن ها خواهیم پرداخت.

دلایل تعریق زیاد پا :

1 .استفاده از جوراب نامناسب : الیاف مصنوعی و پلاستیکی که امروزه در بافت جوراب به کار میرود و به کاربردن آن در بافت جوراب در حال افزایش است بافت مناسبی نیست زیرا دمای پاها را افزایش می دهد و باعث عرق کردن بیش تر آن ها میشود.
استفاده از جوراب هایی با الیاف مصنوعی و پلاستیکی در فصل زمستان که هوا سرد است احتمال دارد که مشکل زیادی ایجاد نکند اما در فصل تابستان یا به هنگام ورزش کردن عرق پاها را بیش از حد می کند. بنابراین برای جلوگیری از این مشکل جوراب های نخی و مناسب بپوشید.
2 . محبوس شدن پاها در کفش ها : افرادی که شاغل هستند و ساعات زیادی را در بیرون از خانه و محل کار میگذراند به مدت زیادی پاهایشان در کفش حبس میشود از بین افراد شاغل افرادی که از صندل یا کفش های راحت ( کفش استوک ) استفاده نمیکنند پاهایشان بیش از حد عرق میکند برای اینکه پاهای این افراد کمتر عرق کند بهتر است از کفش های راحت و یا صندل ها استفاده کنند یا در طول استراحت کفش هایشان را دربیاورند.
و همچنین برای استراحت پاها بعد از اتمام ساعت کاری پاها را در داخل لگن آب قرار دهند.
الوند استوک
3 . استفاده تغذیه و رژیم غذایی نامناسب : مصرف بعضی از مواد غذایی از جمله : مواد غذایی تند ، نوشابه های گازدار و کافئین در افزایش تعریق پاها موثرند و باعث میشوند که پاها بیش تر از حد معمول عرق کنند.
در صورتی که تعریق پاهایتان زیاد است در مدت زمان چند روز تا چند هفته از مصرف مواد غذایی ذکر شده خودداری کنید در صورتی که تعریق پاها کاهش یافت و بهبودی حاصل شد در خوردن این مواد غذایی کاهش مصرف را رعایت کنید.
4 . بیماری : بیماری هایی مانند دیابت، بیماری های دستگاه عصبی ، مشکلات کبدی و یبوست باعث میشوند که تعریق پاها زیاد شود.
در صورتی که دارای هیچ یک از سه علت استفاده از جوراب نامناسب ، حبس شدن پاها در کفش و تغذیه نامناسب نیستید بهتر است که نزد پزشک رفته و آزمایشات مرتبط را انجام دهید .
5 . عدم رعایت بهداشت فردی : شایع ترین علت تعریق زیاد پاها رعایت نکردن بهداشت است. برای اینکه از تعریق زیاد پاها جلوگیری شود بهداشت باید رعایت شود. شستشوی روزانه پاها و خشک کردن آن ها به دقت واجب است . جوراب هایی را که میپوشید هر روز بشویید. برای جذب تعریق زیاد همچنین میتوانید از پودر تالک استفاده کنید.
6. عوامل درونی و روحی : افراد هنگامی که در شرایط ترس ، استرس ، اضطراب ، عصبانیت و هر یک از شرایط درونی نا مساعد قرار میگیرند میزان تعرق پاها افزایش مییابد. برای رفع این مشکل بهتر است که شرایط درون خود را کنترل کنید و در مواقع نامناسب ، آرامش خود را حفظ کنید.
7. وراثتی و ژنتیکی : تعریق زیاد پاها میتواند به علت وراثت باشد و این مشکل از طریق والدین به فرزند منتقل شده باشد که در این مواقع باید بهداشت را رعایت کنید و از محصولات آرایشی استفاده کنید.
الوند استوک
8.ایجاد باکتری در پاها : پاها از آن جهت که در کفش محبوس میشوند زمینه را برای رشد باکتری ها فراهم میکنند و در چنین شرایطی باکتری ها با سرعت رشد میکنند برای این مشکل و جلوگیری از تعریق زیاد پاها به پزشک متخصص مراجعه کنید.

راه های پیشگیری از تعریق زیاد پاها :

1. انتخاب جوراب مناسب و دقت به جنس جوراب : انتخاب جوراب مناسب باید به توجه به فصلی که میخواهید آن جوراب را بپوشید انتخاب کنید پوشیدن جوراب های پنبه ای در ماه های گرم سال که تهویه دارد مناسب است. برای پوشیدن جوراب در ماه های سردتر ، جوراب های پشمی را انتخاب کنید
در انتخاب جنس جوراب دقت کنید که از جنس پلاستیکی و مصنوعی نباشد چرا که با محبوس کردن تعریق در پاها افزایش می یابد و این جوراب های پلاستیکی رطوبت را نگه می دارند جوراب هایی ورزشی که دارای عرق گیرها و مواد شیمایی هستند به کاهش تعداد باکتری ها کمک میکند و رطوبت پاها را تا حد ممکن کاهش میدهد
2. استفاده کردن از پودر ضد قارچ : پودر ضد قارچ که به کاهش تعریق زیاد پاها کمک می کند به طوری که بو و رطوبت را از پاها دور میکند.
3. استفاده کردن از ضد عرق ها : میزان غدد عرقی پاها به نسبت قسمت های دیگر بدن بیش تر است برای رفع تعریق زیاد در اثر زیاد بودن غدد عرقی از ضد عرق ها استفاده کنید. استفاده از ضد عرق اینگونه است باید قبل از خواب آن را بر روی پاها بزنید و صبح که از خواب بیدار شدید پاهایتان را بشویید و بین سه تا چهار شب این عمل را انجام دهید و تا یک هفته این کار را انجام ندهید و پس از گذشت یک هفته این عمل را تکرار کنید.
4. مایعات را به حد کافی مصرف کنید : مصرف آب و مایعات در حالت کلی و به ویژه در روزهایی که گرم است یا ورزش میکنید حرارت بدن را تنظیم می کند و تعریق را کاهش میدهد.
5. شستشوی مرتب پاها : شستشوی مرتب پاها دارای فایده های زیادی است از جمله اینکه در اثر شستشو باکتری ها از بین میرود ، پوست را خنک می کند که از تعریق های بعدی جلوگیری می کند. پس از اینکه پاهایتان را شستید آن ها را و به ویژه بین انگشتان پاها را به طور کامل خشک کنید تا از رطوبت که زمینه اصلی رشد باکتری و قارچ ها است جلوگیری شود.
6. استفاده از چای سیاه برای شستشوی پاها : که استفاده از آن عرق کردن پاها را از بین می برد استفاده از چای سیاه اینگونه است که چای کیسه ای را به اندازه ۲ عدد در تشتی از آب گرم قرار دهید و سپس ۲۰ دقیقه پاهایتان را در آن نگه دارید چون چای دارای تانن است باعث میشود که منافذ پوست بسته شود و تعریق پاها کاهش یابد
7. از پد الکی استفاده کنید : اگر بخواهید به طور سریع بین انگشتان پاها و پاهای خود را خشک کنید و عرق آن را از بین ببرید استفاده از پد الکی گزینه ی مناسبی است چرا که در کوتاه ترین زمان عرق پاها و بوی آن ها را میگیرد. در استفاده از پد الکی دقت به این نکته لازم است که از استفاده آن به طور مرتب خودداری کنید زیرا که علاوه بر مزایا میتواند به خشکی و سوزش پاها منجر شود.
8. استفاده از صابون آنتی باکتریال : صابون آنتی باکتریال دارای مزایای بسیاری است این صابون در خود ترکیباتی دارد که چربی های مرطوب کننده پوست را از بین میبرد و به علاوه به خشکی پوست نیز کمک میکند، از بوی بد پاها جلوگیری می کند ، باکتری های پاها را میکشد در شستشوی روزانه پاها از صابون آنتی باکتریال استفاده کنید و پاهایتان را با آب مرطوب بشویید

دیدگاهتان را بنویسید

ورود و ثبت نام
برای ادامه شماره موبایل را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
منو
فروشگاه
0 موارد سبد خرید