بنر 10 درصد تخفیف

آشنایی با انواع کفش مردانه

Types of men's shoes
همه اعضای بدن انسان به هم وابسته اند و به صورت پیوسته کار می کنند قلب که مهم ترین عضو بدن است پس از آن پا به عنوان عضوی مهم، قلب دوم نام گرفته است بنابراین حفاظت از آن از اهمیت بسیاری برخوردار است .
یکی از اصول محافظت از آن انتخاب کفش مناسب است و آقایون که در محل کار و… دارای رفت و آمد و تحرک زیاد هستند باید با انواع کفش مردانه و کاربرد آن ها در موقعیت های گوناگون و اینکه هر کدام قابل پوشیدن در کدام مکان ها هستند آشنایی داشته باشند .
پس آقایان عزیز برای اینکه در انتخاب کفش انتخاب مناسبی داشته باشید و با انواع کفش مردانه آشنا شوید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 انواع کفش مردانه :

1. کفش آکسفورد ( Oxford ) :

اگر بخواهیم در یک موقعیتی قرار بگیریم که موقعیتی رسمی است کفش آکسفورد بهترین گزینه برای موقعیت های رسمی است این مدل کفش دارای طرفداران بسیاری است که بسیار شیک و زیبا است علت نام گذاری این مدل کفش به این دلیل است که بین دانشجویان دانشگاه آکسفورد مورد استفاده قرار گرفت و از آن جهت بین مردم محبوبیت خاصی پیدا کرد که کفش های آکسفورد به رنگ های خاصی محدود نمیشود و از تنوع رنگ بسیاری برخوردارند اما آن رنگی که بیش تر در پاهای افراد دیده می شود رنگ مشکی و قهوه ای این مدل است این مدل کفش خاصیت براق بودن را دارد که رسمی تر بودن آن را نشان می دهد شلواری که به همراه کفش آکسفورد پوشیده می شود و مناسب ست شدن با آن است کفش آکسفورد است .

کفش مردانه اکسفورد

 2. کفش بروژ ( Brogue ) :

اگر کفش آکسفورد با جزئیات تر شود و تزئینات بیش تری به آن اضافه شود کفشی خلق می شود از نوع مدل بروژ. این مدل کفش مردانه قابلیت ست شدن با شلوار پارچه ای و همچنین شلوار جین را نیز دارد . که مدل بروژ خود به ۴ مدل زیر دسته بندی می شود:
الف : ( بروژ کامل )
ب : ( نیم بروژ )
پ : ( ربع بروژ )
ت : ( بروژ باله بلند )

3. کفش دربی ( Derby ) :

کفش دربی که دارای بند است به کفش آکسفورد شباهت دارد اما به رغم شباهت ها دارای تفاوت هایی نیز هستند که یکی از این تفاوت ها وصله ی بند کفش دربی آزاد است . از لحاظ ظاهری سر باریک و پنجه ای کشیده دارد این کفش قابلیت ست شدن و پوشیده شدن با شلوار جین و شلوار کوتاه را دارد در حالی که برای پوشیده شدن با کت و شلوار گزینه مناسبی نمی باشد کفش دربی را معمولا از چرم یا کتان درست می کنند .

4 .کفش بلوکر ( Blucher ) :

کفش بلوکر هم از لحاظ ظاهری به کفش دربی شباهت دارد به نوعی که کفش بلوکر مشابه کفش دربی است که جزئیات کمتری دارد ساختار کفش دربی به نوعی است که چند بخش بزرگ را به هم متصل می کنند و میدوزند و یک کفش دربی تولید می شود در حالی که کفش بلوکر یک قسمت بزرگی است که روی زبانه آن کفش را می دوزند .

5 . کفش سگک دار ( Strap Monk ) :

این کفش به داشتن سگک مشهور است و به همین علت به کفش سگک دار نام گرفته است ساختار ظاهری آن به گونه ای است که فاقد بند است که در ساختار خود یک یا دو سگک و یک تسمه دارد . قابلیت پوشیدن این کفش بیش تر در موقعیت های رسمی است و درجه رسمی بودن آن کمتر از کفش آکسفورد و بیش تر از کفش دربی است. طرح سگکی که در طراحی این کفش به کار رفته است می تواند با سگک کمربند ، ساعت دستی ، کراوات و دکمه سر آستین و… هماهنگ بشود و با ست شدن جذابیت خاصی را به استایل آقایان ببخشد.

6 . کفش زین اسبی ( Saddle ) :

این کفش یک لایه اضافه در قسمت کف دارد که نسبت به بقیه ی قسمت ها رنگی متفاوت دارد و به همین دلیل به کفش زین اسب نام گذاری شده است و این مدل کفش معمولا در کفش آکسفورد مورد استفاده قرار می گیرد .

7. سرکالهی کفش ( Cap Toe ) :

یکی دیگر از انواع مدل کفش که در کفش های آکسفورد و بروژ مورد استفاده قرار می گیرد کفش سر کالهی است این کفش در قسمت جلویی خود دارای یک لایه اضافه است و به همین جهت کفش سر کالهی نام گرفته است .

8. کفش کالج ( Loafer ) :

هر وقت که اسم کفش کالج به گوش می خورد راحتی و مناسب همه مکان ها بودن به ذهن می آید برای تزئین این نوع کفش از سنگک یا یک بند استفاده می شود این مدل کفش قابلیت ست شدن و هماهنگی با شلوار های جین و کتانی را دارد و این کفش وقتی که به رنگ های تیره تر ، در مدلی ساده تر باشد رسمی تر خواهد بود که خواهان بسیاری دارد .

9. کفش موکازین ( Moccasin ) :

اگر به دنبال راحتی بیش تر از کفش کالج باشیم ، کفش موکازین گزینه مناسبی است و برای مواقع غیر رسمی کاربرد دارد کفش موکازین با وجود شباهت هایی که به کفش کالج دارد اما تفاوت هایی نیز دارند و مهم ترین تفاوت آن ها ، در بالای کفش موکازین یک تکه چرم بهم دوخته می شود در حالی که کفش کالج از دوخت چندین تکه چرم به هم حاصل می شود کفش موکازین از آن جهت که کفش راحتی است نرم و انعطاف پذیر نیز می باشد.

10. کفش قایقرانی ( Boat ) :

 کفش قایقرانی از آن دسته کفش هایی است که اغلب افراد آن را بدون جوراب می پوشند و در روزهایی که هوا گرم است پوشیده می شود .

11. اسنیکر ( Sneaker ) :

در زندگی روزمره کفشی که به طور معمول پوشیده می شود کفش اسنیکر است و دارای طرفداران بسیاری است این کفش دارای انواع و مدل های متعددی است و با نام های کفش ورزشی ، کفش باشگاه ، کفش دویدن ، کفش تمرین نیز در موقعیت های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند .

12. صندل ( Sandal ) :

کفش صندل کفش هایی باز هستند که برای نگهداشتن پاها معمولا یک بند به آن ها متصل است این مدل کفش نیز در فصول گرم سال مورد استفاده قرار می گیرد که به دلیل فضای باز از تعریق پاها جلوگیری می کند و در موقعیت های غیر رسمی و زندگی روزمره کاربرد دارد .

Types of men's shoes

13. بوت ها یا چکمه ها که خود دارای انواعی هستند :

الف : بوت چلسی ( Chelsea ) :

شکل ظاهری این نوع بوت به گونه ای است که بلندی آن تا مچ پا را فرا می گیرد، فاقد بند است ، جلوی آن دارای شکلی گرد است . این کفش به رغم اینکه رسمی ترین نوع بوت است اما قابلیت پوشیدن در موقعیت های غیر رسمی را نیز دارد محبوبیت آن در میان ستاره های راک کشور بریتانیا بسیار است .

ب : بوت چوکا ( Chukka ) :

شکل ظاهری آن به گونه ای است که بلندی آن تا مچ پا و گاهی اوقات کوتاه تر از آن را فرا می گیرد. این نوع کفش اکثرا از چرم به دست می آید و قابل ست شدن و پوشیدن با شلوار جین و همچنین کت و شلوار را نیز دارد .

پ : بوت مخصوص برف ( Snow ) :

این نوع کفش از آن جهت که برای فصول سرد و بارندگی مورد استفاده قرار می گیرند بلند هستند و در برابر نفوذ آب و سرد شدن پاها مقاوم هستند .

ج : بوت های مخصوص کار ( Work ) :

این کفش ها از آن جهت که در محیط کار پوشیده می شوند برای جلوگیری از خطرات احتمال و آسیب دیدن پاها در اثر برخورد یا ضربه بدنه محکمی دارند و مورد استفاده افراد نظامی نیز قرار می گیرد.

# انواع کفش مردانه

دیدگاهتان را بنویسید

فروش ویژه:
ورود و ثبت نام
برای ادامه شماره موبایل را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
منو
فروشگاه
0 موارد سبد خرید