10 درصد تخفیف اولین خرید بنر موبایل

چه کفشی مناسب کوهنوردی است ؟ و تفاوت انواع کفش های کوهنوردی

کف ش مناسب کوهنوردی

اگر از دوستداران طبیعیت گردی هستید و به کوهنوردی علاقه دارید. لازم است بدانید که یکی از مهم ترین فاکتورهایی که برای کوهنوردی نیاز دارید. انتخاب یک کفش مناسب کوهنوردی می باشد. اما شاید برایتان سوال باشد که چه کفشی مناسب کوهنوردی است ؟! از کجا تفاوت انوع کفش های کوهنوردی را بشناسیم؟!

آیا استانداردهای خاصی برای خرید یک کفش مناسب کوهنوردی وجود دارد؟ و یا اینکه فواید استفاده از کفش های مخصوص چیست ؟!

در ادامه با ما همراه باشید تا کامل با کفش های مخصوص کوهنوردی و طبیعت گردی آشنا شوید.

1-چرا باید از کفش های مخصوص کوهنوردی استفاده بکنم؟!

پیاده روی در طبیعت و کوهنوردی با پیاده روی های روزانه تفاوت بسیار زیادی دارند. چون شما مسافت طولانی را در یک مسیر نا هموار و پر شیب طی می کنید. پس به کفشی نیاز دارید تا باعث خستگی کمتر در طول مسیر شود. و همچنین از پاهای شما در برابر تاول زدن و دیگر آسیب های احتمالی محافظت کند.

کفش های کوهنوردی به گونه ای طراحی شده اند که سبک هستند و کفی نازکی دارند. و فشار وارده در طول این مسیر ناهموار را کمتر کرده و تحمل پیاده روی در مسافت های بالا را برایتان آسانتر می کند.

شاید برایتان سوال باشد که قسمت های مختلف کفش مناسب کوهنوردی چگونه ساخته شده است و چگونه به شما کمک خواهد کرد!

این نوع کفش ها معمولا دارای زیره لاستیکی محکم هستند که مهم ترین ویژگی آن ایجاد اصطکاک می باشد. که مانع از لیز خوردن شما عزیزان می شود. و از واضح ترین تفاوت کفش های مخصوص کوهنوردی با کفش های معمولی این می باشد. که کفش های روزمره اصطکاک کافی ندارند و ممکن است شرایط را برایتان سخت تر کند.

قسمت بعدی که می توان به آن اشاره کرد زبانه کفش می باشد. که این قسمت، بخش فوقانی کفش را می پوشاند. شاید هرگز به این قسمت در کفش ها توجه نکرده باشید. اما لازم است بدانید که این قسمت در کفش های کوهنوردی بسیار مهم است. چون از ورود آب و گرد و غبار به داخل کفش جلوگیری می کند. و به عبارت دیگر کفش شما را ضد آب می کند.

کفی کفش از بخش های داخلی کفش می باشد که پا مستقیما روی آن قرار می گیرد پس باید کفشی را انتخاب کنید. که کفی نازک و نرمی داشته باشد تا به پاهایتان فشار کمتری وارد شود و تحمل طی کردن مسافت بیشتری را داشته باشد.

مورد دیگری که باید به آن توجه زیادی داشته باشید انتخاب سایز مناسب می باشد. کفش های کوهنوردی به دلیل مسیر نا همواری که طی می کنید فشار زیادی به پاهایتان وارد می شود. پس کفشتان نباید نه زیاد تنگ باشد و نه زیاد گشاد باشد تا پاهایتان در برابر تاول زدن و دیگر آسیب ها محافظت شود.

2- من همیشه از کفش های معمولی برای کوهنوردی استفاده می کنم؟!

افرادی زیادی هستند که به دلایل زیادی به جای استفاده از کفش های مخصوص کوهنوردی از کفش های معمولی و روزمره استفاده می کنند. و یکی از این دلایل می تواند قیمت بالای این کفش ها باشد که کفش های استوک این مشکل را هم برایتان برطرف کرده است. که با قیمتی مناسب می توانید با کیفیت ترین کفش های ورزشی را خریداری کنید.

هدف از کوهنوردی جدا از طبیعت گردی ورزش و سلامتی می باشد. پس باید تمامی استاندارد های لازم را رعایت کنید تا به سلامتی هرچه بیشتر خود کمک کنید.

کفش های عادی و روزمره برای استفاده روزمره و معمولی طراحی شده اند و فاکتورهای لازم برای کوهنوردی را ندارند و می تواند آسیب های جدی به پاهایتان وارد کند. پس سعی کنید حتما کفشی مناسب برای کوهنوردی انتخاب کنید تا هم از کوهنوردی خود لذت ببرید. و هم سلامتی خود را تضمین کنید.

3-چند نوع کفش کوهنوردی داریم؟!

جالب است بدانید که کفش های کوهنوردی نیز به یک نوع و مدل خاص محدود نمی شوند. و بسته به نوع فعالیت و منطقه ای که می پیمایید انواع مختلفی دارند.

از انواع این مدل ها می توان به کفش های صخره نوردی، طبیعت گردی، کوه نوردی ترکیبی و کفش های کوه پیمایی اشاره کرد.

کفش های صخره نوردی دارای استانداردهای خاصی هستند که اگر کفشتان این ویژگی ها را نداشته باشد کار برایتان بسیار دشوار خواهد بود. اصلی ترین ویژگی کفش های صخره نوردی، چسبندگی بسیار زیاد این کفش ها می باشد. که بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

برای طبیعت گردی به کفش هایی سبک و با زیره نرم نیاز خواهید داشت تا از خستگی پاهایتان جلوگیری کرده و تحمل طی کردن مسافت های طولانی را داشته باشید. بدون اینکه پاهایتان تاول بزند و یا آسیبی به آنها برسد.

نوع دیگر آنها، کفش کوهنوردی ترکیبی می باشد که این کفش ها تمام ویژگی های لازم را دارد. و برای همه فعالیت های کوه نوردی مناسب است. و به راحتی می توانید برای هر منطقه و فعالیت طبیعت گردی از آنها استفاده کنید.

نوع آخر کفش های کوه پیمایی، پر طرفدار ترین و بیشترین نوعی است که در بازار به فروش می رسد. چون برای افراد مبتدی و کوه نوردان غیر حرفه ای مناسب می باشد و نیاز آنها را کاملا برطرف می کند.

پس در نهایت متوجه شدید که استفاده از کفش های مخصوص کوهنوردی چقدر اهمیت دارد و تا چه اندازه می تواند روی سلامتی شما تاثیر بگذارد. توصیه می شود حتما برای کوهنوردی با توجه به نوع منطقه و فعالیتی که انجام می دهید کفش مناسب و استانداردی تهیه کنید تا از آسیب رسیدن به پاهایتان جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود و ثبت نام
برای ادامه شماره موبایل را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
منو
فروشگاه
0 موارد سبد خرید