10 درصد تخفیف اولین خرید بنر موبایل

چگونه از لباس های سفید نگهداری کنیم ؟

نگهداری از لباس های سفید
رنگ سفید نشانه ی پاکی و پاکیزگی است پوشیدن لباس سفید وجود از نشان فردی پاکیزه بودن است. به علاوه پوشیدن لباس سفید قابل ست شدن و هماهنگی با سایر اجزای استایل را دارد پس می‌توان آن را با هر رنگ و هر نوع استایلی پوشید و با سایز اجزای استایل هماهنگ کرد.
همچنین با فرا رسیدن روزهای گرم سال پوشیدن لباس های سفید رواج می‌یابد. چرا که لباس هایی به رنگ سفید تا حد زیادی گرما را از بدن ما دور نگه می‌دارند و به عبارت دیگر از بدن در مقابل گرما محافظت و نگه داری می‌کنند.
پوشیدن لباس های سفید علاوه بر اینکه هم بر جذابیت ما می افزاید با پوشیدن این لباس ها نشانی از پاکیزگی خواهید داشت و شما را از گرما حفظ می‌کند اما به سبب آن که کوچک ترین لکه ای بر روی آن خود را نشان خواهد داد نگهداری از لباس های سفید دشوار است اما غیر ممکن نیست.
لباس های سفید چون در روزهای گرم تابستان پوشیده می‌شوند و گرما و تعریق بدن را به خود جذب می‌کنند در نتیجه جذب تعریق به خود زرد رنگ می‌شوند. زرد شدن لباس های سفید می‌تواند دلایل نیز داشته باشد نظیر :
• دود سیگار که حاوی نیکوتین است ممکن است منجر به زرد شدن لباس سفید شود.
• چربی ناشی از پخت و پز می‌تواند منجر به زرد شدن لباس های سفید شود.
با رعایت اصول و نکاتی می توان به خوبی از لباس های سفید نگهداری کرد. برای اینکه از لباس های سفید خود به بهترین شیوه نگهداری کنید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با خیال راحت لباس های سفید خود را به تن کنید و احساس خوشایندی را برای خود به ارمغان بیاورید.

اصول و نکات نگهداری از لباس های سفید عبارتند از :

1. شست و شوی لباس های سفید بعد از یک الی دو بار پوشیده شدن :

حتی در مواقعی که بر روی لباس های سفید لکه ای نمایان نباشد احتمال این وجود دارد که آلودگی ها و تعریق بر روی این لباس ها نشسته باشند پس برای جلوگیری از ماندگاری چرک، آلودگی و تعریق بر روی لباس های سفید بعد از یک الی دو بار پوشیدن آن ها را بشویید.

2. پاک کردن لکه ها بلافاصله بعد از ایجاد شدن :

هنگامی که بر روی لباس سفید لکه هایی ایجاد می‌شود مثلاً هنگام قهوه خوردن ممکن است با ریختن مقداری قهوه بر روی لباس سفید باعث لک شدن آن شود یا ممکن است لباس سفید در اثر سس کچاب لک شود که باید در این مواقع بسیار سریع و فوری اقدام به پاک کردن لکه کرد.
سفید کردن لکه باید این گونه باشد که پودری که حاوی مواد آنزیم دار است را بر روی زیر بغل لباس سفید بریزید تا به مدت ۱۵ دقیقه بماند سپس به وسیله ی ماشین لباسشویی شسته شود.

3. جدا کردن لباس های سفید از لباس های رنگی :

هنگامی که اقدام به شست و شوی لباس ها می کنید چه به صورت دستی و چه به صورت ماشین لباسشویی این نکته را باید به عنوان یک باید و الزامات نگهداری از لباس های سفید رعایت کرد که لباس های سفید را برای شست و شو نباید با لباس های رنگی شست چرا که ممکن است رنگ لباس های رنگی را به خود جذب کند.

 

نگهداری از لباس های سفید

 

4. برای شست و شوی لباس های سفید از مواد شوینده حاوی سفیدکننده استفاده کنید :

برای سفیدتر شدن و پاک شدن لکه های روی لباس های سفید حتماً از مواد شوینده ی حاوی سفیده کننده استفاده کنید. البته در انتخاب مواد شوینده باید به این نکته توجه داشته باشید که میزان مواد شوینده نباید نه زیاد و نه کم تر از حد معمول باشد که باعث می‌شود که لکه ها پاک نشوند و می‌تواند منجر به خاکستری شدن لباس سفید بشود.

5. هنگام شست و شوی لباس های سفید با ماشین لباسشویی، آن را زیاد پر نکنید :

در صورتی که ماشین لباسشویی را بیش از حد معمول پر کنید به گونه ای که داخل ماشین لباسشویی فضای کافی برای چرخش لباس ها وجود نداشته باشد منجر می‌شود که چرک و آلودگی از لباس های سفید پاک نشود.

6. برای شست و شوی لباس های سفید از آب‌ گرم استفاده کنید :

در شست و شوی لباس های سفید هر چه میزان آب گرم تر باشد بیش تر به مقابله میکروب و آلودگی ها می‌پردازد. چرا که آلودگی ها در معرض دما و گرمای بیش تر بهتر تمیز می‌شوند.

 

نگهداری از لباس هایس سفید

7. لباس سفید را با توجه به لیبل نگه داری روی آن خشک کنید :

در صورتی که این لباس ها بیش از حد خشک شوند موجب می شوند که طول عمر آن ها کوتاه شود و لباس ها زودتر کهنه شوند. برای افزایش طول عمر لباس های خود آن ها را با توجه به لیبل نگه داری درج شده روی آن ها خشک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود و ثبت نام
برای ادامه شماره موبایل را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
منو
فروشگاه
0 موارد سبد خرید