10 درصد تخفیف اولین خرید بنر موبایل

روش های برای نگهداری از لباس های زمستانی !

نگهداری از لباس های زمستانی
با تغییر فصل ها، لباس هایی که در هر فصل پوشیده می‌شوند نیز تغییر می‌کند فرا رسیدن فصل زمستان هم از اینکه قاعده مستثنی نیست چرا که با فرا رسیدن فصل زمستان هوا سرد می‌شود و نیازمند استفاده از لباس های زمستانی سرد از قبیل لباس های پشمی، بافتنی است با پوشیدن این لباس ها از ورود سرما به بدن جلوگیری می‌شود همان گونه که لباس های زمستانی ما را از سرما محافظت می‌کنند برای حفظ طول عمر و ماندگاری بیش تر آن ها باید در شست شو تا نگهداری آن کوشا باشیم.
چرا که اگر از آن ها به درستی نگهداری نشود باعث کاهش طول عمر و همچنین از دست دادن زیبایی و شکل اولیه آن ها می‌شود.
نگهداری از لباس های زمستانی دارای اصولی است که در ادامه این مطلب به آن خواهیم پرداخت پس برای اینکه لباس های تان ظاهر زیبای خود را حفظ کنند در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.
هر یک از لباس های زمستانی بسته به نوع و جنس خود به مراقبت های ویژه ای نیاز دارند عبارتند از :

1. نحوه نگهداری از لباس های زمستانی از جنس کشمیر :

یک مرحله از نگهداری و مراقبت از لباس هایی از جنس کشمیر نحوه شست و شوی آن ها است و بهترین روش شست و شوی لباس های کشمیر، شست و شوی آن ها با دست است مواد شوینده مناسب برای شست و شوی پارچه های کشمیر برای اینکه آن ها را از اثر مواد شیمیایی حفظ کنیم شست و شو با شامپوی بهتر از انواع مواد شوینده است.
و برای اینکه شکل و فرم خود را از دست ندهد بهتر است که با آب سرد شست و شو داده شود. و تعداد دفعاتی که باید در سال شست و شو داده شود دو تا سه مرتبه است چرا که بیش تر شستن لباس هایی از جنس کشمیر موجب آسیب دیدن بافت پارچه می‌شود.
برای جلوگیری از کشیده شدن و تغییر شکل لباس هایی از جنس کشمیر از کشیدن آن ها از ناحیه سرشانه خودداری کنید برای خشک کردن لباس های تان آن ها روی حوله ای قرار دهید و فشار دهید تا آب آن ها گرفته شود. هنگامی که فصل زمستان پایان می‌یابد وقت جمع کردن لباس های زمستانی فرا می‌رسد برای اینکه لباس هایتان ظاهر خود را حفظ کنند باید آن ها را به شیوه ای درست جمع کرد.
برای اینکه لباس های از جنس کشمیر در مدت زمانی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند مورد حمله حشرات و آسیب قرار نگیرند قبل از جمع کردن لباس ها آن ها را شست و شو دهید تا بوی ناشی از آن ها از بین برود.
همچنین برای قرار دادن لباس های کشمیر آن ها را در کیسه های پلاستیکی قرار ندهید بهتر است که آن ها را در کاغذ بسته بندی کنید.

نگهداری از لباس های زمستانی

2. نحوه نگهداری از لباس های زمستانی از جنس پشم از قبیل کت، ژاکت، شلوار :

در اولین مرحله پس از پوشیدن لباس های پشمی آن ها را به وسیله یک برس تمیز ، تمیز کنید و یک برس روی آن بکشید. زیرا این کار منجر می‌شود که خاکی که روی آن قرار گرفته و همچنین پرزهای روی آن برداشته شود.
هنگامی که لباس پشمی شما دارای وزن زیادی است و می‌خواهید آن ها را آویزان کنید برای اینکه وزن زیاد سبب کشیده شدن لباس های پشمی نشود از یک لباس آویز محکم و مستحکم استفاده کنید. یکی از مواردی که منجر به حفظ بافت پارچه می‌شود جریان هوا است بنابراین قرار دادن آن ها در فضای بسته خودداری کنید.
هنگامی که یک لکه سطحی بر روی لباس های پشمی ایجاد می‌شود برای اینکه نیاز به شست و شوی آن نباشد با یک پارچه و حوله تمیز که به آب سرد آغشته شده است روی لباس پشمی قرار دهید و روی آن نکشید با این کار لکه سطحی از بین می‌رود.
لباس های پشمی هم با پایان یافتن فصل زمستان باید جمع شوند و این جمع بندی نیازمند اصولی است تا حشرات را به خود جذب نکنند و آسیب نبینند.
روش شست و شوی لباس های پشمی هم دارای اصول مختص به خود است در انتخاب مایع شوینده دقت کنید که ملایم باشد و از شوینده قوی استفاده نکنید چرا که بافت پارچه پشمی آسیب می‌بیند و آبی که لباس شست و شو داده می‌شود باید آب ولرم باشد و روش شست و شو این گونه باشد که بین ۳ تا ۵ دقیقه لباس را خیس کنید و پس از شست و شو با آب سرد آبکشی نمایید و برای خشک کردن آن ، لباس پشمی را بر روی سطحی صاف قرار دهید. بعد از گذشت ۲۴ ساعت حالت ارتجاعی آن باز میگردد.

دیدگاهتان را بنویسید

ورود و ثبت نام
برای ادامه شماره موبایل را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
منو
فروشگاه
0 موارد سبد خرید