بنر 10 درصد تخفیف

آشنایی با انواع پارچه ها و کاربرد و خصوصیات انها

 

همه ما هنگام دوخت یا خرید لباسی به نوع پارچه آن توجه می کنیم و بهترین و مناسب ترین نوع پارچه را انتخاب و می خریم . پارچه ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها کاربرد و ویژگی های خود را دارند که ما درادامه قصد داریم که برترین پارچه بپردازیم و شما را با آنها آشنا کنیم پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید .

معرفی انواع پارچه و کاربرد های آن

پارچه کتان

پارچه کتان یکی از محبوب ترین انواع پارچه ها است که برای ساخت از گیاه کتان استفاده شده است این پارچه به دلیل قابلیت خنک سازی که دارد بیشتر پوشاک های مخصوص تابستان را با آن تولید می کنند . کتان از پارچه ای نرم و بادام است که از آن برای تولید لباس و مبل ها مورد استفاده قرار می گیرد .

پارچه ابرشیم

پارچه ابریشم به مستحکم ترین پارچه در دنیا شناخته شده اند این پارچه دوام و استحکام زیادی دارند این پارچه برای شال ، مانتو ، ملافه ، لباس های لوکس ، ساخت لوازم منزل و غیره مورد استفاده قرار می گیرد .

پارچه جیر

یکی دیگر از انواع پارچه ها ، پارچه جیر است این پارچه از پوست گوسفند ، بز و گوسفند به دست می آید . این پارچه به دلیل قابلیت های همچون مقاوم و عدم نفوذ هوا از آن برای ساخت کفش ها استفاده می شود البته علاوه بر کفش ها از آن برای تولید کت ، کیف و کمربند هم استفاده می کنند .

پارچه برزنت

پارچه برزنت پارچه ساده ای است که به پارچه بادوام ، محکم و سنگین مشهور است . یکی دیگر از ویژگی این پارچه می توان به قابلیت مقام بودن در برابر آب یا ضد آب بودن آن اشاره کرد که این ویژگی می تواند او را به یک پارچه عالی برای فضای باز تبدیل شود .

پارچه ویسکوز

این پارچه به دلیل ارزان بودن آن امروزه طرفدارن زیادی دارد پارچه ویسکوز از خصوصیات همچون نرم بودن ، جذاب بودن و از لوکس بودن برخوردار است . از این پارچه که به عنوان جایگزین پارچه ابریشمی شناخته می شود برای تولید بلوز ، پیراهن ، کت ، کاپشن و غیره مورد استفاده قرار می گیرد .

پارچه ساتن

یکی دیگر از انواع پارچه ، ساتن است که این پارچه جزء سه پارچه اصلی محسوب می شود و از ویژگی این پارچه می توان به براق و زیبا بودن ، وزن کم ( این پارچه به دلیل وزن کم آن به مراقبت زیادی نیاز دارد ) و نرم برخوردار است . پارچه ساتن در دوخت لباس هاس زنانه کاربرد دارد .

پارچه مخمل

پارچه مخمل به نرم بودن بافتش، ضخامت بالا و یکنواختی معروف است . این پارچه از پشم ، کتان ، ابریشم و پشم ساخته شده است . پارچه مخملی در تولید پرده ، روکش مبل ، بالش ، انواع لباس و غیره مورد استفاده قرار می گیرد .

پارچه پشم

یکی از نرم پارچه های جهان است . پارچه پشم جزء الیاف طبیعی محسوب می شوند چون در تولید آنها از پوست بز و پشم آن ، گوسفند و غیر به دست می آید . این پارچه باعث نگه داشتن حرارت در خودش می شود و آن را انتقال نمی دهد .

پارچه لمه

این پارچه در میان خانم ها بسیار محبوب است و در ساخت آن از الیاف رنگی و نخ ها به کار رفته است . خیلی از افراد به دلیل حالت دنداری که این پارچه دارند می ترسند آسیب ببیند اما در واقع هیچ مشکلی برای شست شوی آن وجود ندارد و در هنگام شست شو فقط اکیل های اضافی آن می ریزند و پارچه هم هیچ آسیبی نمی بیند . این پارچه برای لباس های مجلسی کاربرد دارد .

دیدگاهتان را بنویسید

فروش ویژه:
ورود و ثبت نام
برای ادامه شماره موبایل را وارد کنید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
رمز عبور را وارد کنید
رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
برگشت
درخواست بازیابی رمز عبور
لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
برگشت
کد تایید را وارد کنید
کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
ارسال مجدد کد تا دیگر
ایمیل بازیابی ارسال شد!
لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
تغییر رمز عبور
یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
تغییر رمز با موفقیت انجام شد
منو
فروشگاه
0 موارد سبد خرید